maandag 29 oktober 2012


Hey Hey

Vandaag is het weer maandag en voor vele mensen weer de start van een nieuwe werkweek. Daarom ook ineens tijd voor een nieuw artikel en een nieuw label. Ik ben iemand die heel graag naar films kijkt. Niet alleen in de bioscoop of op tv maar ook op het internet. Omdat het dan ook vandaag een nieuwe werkweek is wilde ik graag de "Watch Out" label starten. Hierin worden al soorten films, series en video's, die je maar kan bedenken, besproken.

Vandaag wil ik het hebben over een film die ik dit weekend heb gezien. Skyfall, de nieuwste James Bond film, was net uitgekomen. Dus hebben we zaterdag avond tickets besteld en zijn we richting Kinepolis gereden.



Skyfall is de 23ste Bond-film en ging in Belgïe in première op 26 oktober. De film werd geregisseerd door Sam Mendes. Deze staat bekend voor zijn film American Beauty waar hij tevens ook een oscar voor kreeg voor "beste regisseur". Het is dit jaar dan ook het 50 jarig bestaan van de Britse geheim agent, dus reden te meer om de film niet te missen. 

De film begint met een operatie in Istanboel, dat uitdraait op een fiasco. Bond wordt neergeschoten en vermist. Wanneer er identiteiten van verschillenden MI6-agenten uitlekken, wordt M het onderwerp van een diepgaand onderzoek. MI6 komt onder vuur te staan, waardoor Bond ineens weer opduikt. Wanneer duidelijk wordt dat M het doelwit wordt van een oude bekende, moeten ze gaan schuilen. Hoe de film afloopt, moet je maar zelf gaan ontdekken.

Ik ben van oorsprong een niet al te grote Bond-fan, maar wanneer ik de trailer zag, kon ik moeilijk weigeren. De film heeft geen wachtende intro, vooraleer we echt in actie schieten. Hij begint onmiddellijk en soms weet je niet waar je moet kijken. Een prachtige acteer prestatie van Daniel Graig, Judy Dench, Javier Bardem en Ralph Fiennes. De film zorgt voor een ruime afwisseling van pauzes en actie. De Française Bérénice Marlohe, brengt niet veel op de tafel. Voor een Bond-girl, had ik duidelijk wat meer verwacht. Ik bleef mij jammer genoeg afvragen of ze (Bérénic) een campagne voerde voor colgate. Voor de rest was deze film top, een aanrader dus. 






Hieronder kan je ook nog de trailer en de soundtrack vinden.



Laat me zeker weten wat jullie van de film vonden?

Groetjes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten