zaterdag 27 oktober 2012


Hey Hey

Normaal was dit artikel voorzien voor vrijdag (gisteren dus), maar mijn laptop wilde op vreemde wijze niet meewerken aan het project en daarom post ik het vandaag voor jullie.

Ik vond het eens tijd om mijn kunstwerken (lees: probeersels) naar boven te halen. Af en toe laat ik mezelf  toe om iets te tekenen of te knutselen.

Enkele maanden geleden was het mijn vader zijn verjaardag en omdat hij zelf graag tekent, wilde ik hem verrassen met een gepersonaliseerd cadeautje . Mijn moeder en ik hadden hem kleine doosjes chinese inkt gekocht. Niet makkelijk om te vinden, maar de stijl die je er mee kan creëren is prachtig. Om dit dan een leuk cachet te geven, wilde we dit op een originele manier inpakken. We hadden gewoonweg unieke inpakpapier kunnen gaan halen, maar dat vonden we een te "easy" oplossing.

Omdat mijn vader graag tekent heeft hij ook al een aantal leuke tekeningen liggen. Die ben ik even snel gaan opzoeken om zo misschien wat inspiratie te halen. Ik ben namelijk geen tekenaar, dus moest ik ergens mijn muse zoeken. Toen zag ik ergens een mooie kleine vlinder met lange vleugels, wat mij op een idee bracht. Ik heb mijn tekenboek vast genomen en ben eraan begonnen. Ik heb het eerst klad uitgetekend op papier.

Dan ben ik aan het doosje begonnen. Ik heb het eerst een kleine basis laag gegeven. Goed uitverdund met water en het zo met een spons uitgedept en ook wat af en toe uitgewreven met een penseel. Om er zo voor te zorgen dat het doosje een wat oudere look kreeg. Dan ben ik met de potlood begonnen om de tekening lichtjes aan te brengen. Zodanig dat ik zag hoever ik kon gaan schilderen om de juiste vorm te kunnen creëren. Ik gebruikte de dezelfde verf als ervoor, maar deze had ik het niet uitverdunt. Eens dat klaar was, was het gewoon laten drogen.

Het enige wat ons nog te doen stond, was de doos te vullen met de inkt. En dan natuurlijk inpakken, want hij mocht niet direct zien wat het was. Blij was hij zeker. Hieronder deel ik graag even met jullie het resultaat.




Hebben jullie ook zo van die leuke kunstwerkjes liggen? Wat voor stijlen vinden jullie leuk?

Groetjes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten