woensdag 24 oktober 2012



Hey Hey

Het is vandaag tijd om een volgend onderwerp op mijn blog prijs te geven. Zoals jullie kunnen zien 'Performing Heart'. Inderdaad, ik hou ervan om op te treden. Om mensen te entertainen. Dit doe ik met dans, toneel en zang. Vaak  apart maar soms combineer ik ze allemaal. Vandaag wil ik het hebben over mijn passie dans. Een aantal weken geleden zijn wij met onze groep gaan optreden. Daar wil ik het vandaag over hebben.

Zoals jullie zelf al weten en zullen gezien hebben, ben ik pas vanaf deze week beginnen bloggen. Dus zal ik ook af en toe eens in de tijd terug keren om jullie een aantal nieuwe artikels te kunnen brengen.
Enkele jaren geleden is de Stad Landen begonnen met het  vieren van het 800 jarig bestaan van hun stad. Tijdens deze jaren hebben wij als dansteam aan een aantal van de activiteiten mogen deelnemen en enkele optredens mogen verzorgen. Zo was er dan dit jaar de grote afsluiter, namelijk de Kaartridder. Die vriend en vijand verraste met een totaal spektakel van zang, dans en toneel.



Het verhaal gaat over een ridder Riddart genaamd en woont in het kasteel Borckhoff. Wanneer zijn vrouw vroegtijdig sterft, raakt hij aan het kaartenspel verslaafd en verliest hij zo al zijnn geld. Door zijn ziel te verkopen aan de duivel kan hij nog zeven jaar in weelde leven. Op het einde van deze periode, tijdens een afscheidmaal, komen zijn vrienden te weten wat voor lot hem te wachten staat. Ze raden hem aan om hem tot de heilig Gertrudis richten en te bidden.

Dit spektakel werd gecomponeerd door Rob Kasteels. Een man die zijn naam duidelijk meer dan verdiend heeft in de muziek wereld. Daarnaast werden ook verschillende koren, een dansgroep en verschillende muzikanten bij elkaar gebracht. Waaronder Concertband Landen, Singhet ende Weset Vro, Dansgroep Serbatoio en Amici Cantemus Exsultate.

Enkele Sfeerbeelden:





Het was dan ook een zeer geslaagd weekend. Ik ben zelf heel blij dat ik heb deelgenomen aan dit evenement. Ik kan dan ook met enige fierheid zeggen 'ik was erbij' en deze keer niet alleen vanuit het publiek. Ook mede dankzij het leuke groepje, waar we mee hebben opgetreden, heeft het weekend meer dan doen slagen.


Thanks ladies, het was weer eens top. Graag wil ik dan ook via deze weg, onze fijne choreografen bedanken en natuurlijk onze twee beauty ladies. Een van deze beauty ladies heeft ook haar eigen blog. Dus wil je meer te weten komen over beauty & fashion, aarzel dan zeker niet en ga alvast een kijkje nemen. Ik geef je alvast haar website mee.


De foto's die ik heb gebruikt tijdens dit artikel hebben we allemaal te danken aan Erwin Reyskens en Bart Bottu.

Zijn er onder jullie die naar 800 jaar Landen zijn komen kijken? Of zijn er onder jullie ook met een leuke passie?

Groetjes





Geen opmerkingen:

Een reactie posten