maandag 22 oktober 2012


Hey Hey,

De zomer is echt wel gedaan, je voelt dat het kouder is geworden. Het is dan ook tijd om onze warme kledij boven te halen, de verwarming wat hoger te zetten en de dvd kast nog eens van voor naar achter leeg te halen. Of gewoon  achter de kookpotten gaan staan en een lekker warm gerechtje maken. 
Ik wilde vandaag een van mijn favo gerechtjes met jullie delen. Het is heel simpel te maken, maar het is wel super lekker. 


Carbonara (Met spek en ei)

Dit gerechtje is bedoelt voor 4 tot 8 personen en je bent er ongeveer een 40 tal minuutjes (lees: totale tijd) mee bezig.


Wat hebben we allemaal nodig?
  • Spek: je kan kiezen voor 8 dikke plakken spek of gewoon 200 gr voorgesneden spek.
  • 500gr pasta
  • 4 eieren
  • 50 gr geraspte parmezaanse kaas, ook weer hier kan je kiezen voor voorbereidde. Mijn voorkeur gaat naar het zelf raspen. Veel verser
  • 3dl slagroom



Hoe beginnen we eraan?

  1. Begin met de spekjes in dunne reepjes te snijden, of haal gewoon de bakjes uit de koelkast. Bak de dunne reepjes. Ik verkies om mijn spek zachtjes te bakken, ik vind het voor dit gerecht beter als ze wat zachter zijn. Wanneer deze klaar zijn, laat ze uitlekken op een keukenpapier. Anders zit er teveel vet in je totale gerecht.
  2. Laat de pasta koken en vergeet er zeker geen zout aan toe te voegen. Ik verkies meestal om het water als op te zetten al vorens ik begin met mijn spek. Zorg ervoor dat je pasta al dente is. Wanneer deze klaar is, giet de pasta af en giet alles terug in de pan. Zet de pan nog niet terug op het vuur.
  3. Zorg dat je je eieren, de kaas en je room toevoegt aan je pasta. Eens dit is gebeurd, voeg de gebakken stukjes erbij. Roeren maar. Zorg dat je het geheel goed mengt.
  4. Eens het geheel goed is gemengd, zet de pan terug op het vuur. Voeg er dan nog naar eigen smaak peper en zout bij.
  5. Dan rest er ons nog alleen maar te ....... ETEN
  6. Opdienen maar...


Smakelijk...

Hebben jullie dit gerechtje zelf als eens gemaakt? Wat vinden jullie ervan?


Groetjes

2 opmerkingen:

  1. Er was eens een meisje die dit gerecht voor mij heeft klaargemaakt. Was wel lekker

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit mag je ook eens maken voor mij! ;)
    Leuke blog. Ik volg je nu!
    Liefs Saloua xx

    BeantwoordenVerwijderen